Thursday, May 17, 2012

Worm pets

It's been raining a lot here lately and luckily, the sun is finally shinning. Over the past days, I've been trying to keep the girls busy so they won't get too bored. Also, I learned that while it is raining out, some kids love to dig for worms!! This is what I saw my girls doing and I even had to listen to them begging me to take their new worm pets home. But even if the sky is the limit, you have to learn how to say "NO" and this is what I did. I just had to say no. These sweet creatures had to remain in the dirt, where they come from. Later, when we where home and dry, I heard the girls talking about their worm pets again. So idea came to me and I decided to create to little worm pets that they could cary everywhere. The result is cute and the girls love their new pets. Since, they tell their friends that they have a real worm pet!


Il a beaucoup plu ici ces derniers temps et heureusement le soleil brille a nouveau. Ces jours ci j'ai essayé d'occuper les filles pour ne pas qu'elles s'ennuient trop. Aussi, j'ai appris pendant qu'il pleuvait dehors que certains enfants aiment creuser pour trouver des vers de terre!! J'ai regardé mes filles faire ça et j'ai même du les entendre me supplier de ramener leur vers de compagnie à la maison. Même si le ciel est la seule limite, on doit apprendre a dire NON et c'est ce que j'ai fait. J'ai dit non. Ces douces créatures doivent rester dans la terre, là d'oú elles viennent. Plus tard, de retour a la maison et séchées, j'ai entendu les filles parler de leurs vers. Ça m'a donné une idée et j'ai décidé de leur créer un petit vers qu'elles pourraient amener partout avec elles. Le résultat est mignon et les filles aiment leurs nouveaux companions. Depuis, elles racontent a leurs amis qu'elles ont un vrai vers de compagnie!





















the end!

2 comments:

  1. I like worms now! How adorable. Who would've thought worms could be so cuddly? And pink worms are VERY friendly, I heard ;)

    ReplyDelete
  2. Thank you Sandra, and for the facebook link too!!!! Worms are in!!

    ReplyDelete

Little messages

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...